Beauty Tips!

Sitter hemma just nu och tar det lungt..
Känner mig ganska seg och osocial idag... det kanske förändras lite senare?
Hoppas det...Vill inte sitta hemma som en ***  MuPp...

Har kollat upp lite skönhets tips , asså sånt som man kan fixa hemma. Grejjs utan Kemikalier vill säga.
Har är lite av det jag hittat, har dock inte provat det än men de ska jag ! :)

Tips för klar Hy
Mitt bästa skönhetstips för frisk glow och klar hy är att tvätta ansiktet noga så du får bort all smuts och smink. Blanda ihop 1 tsk honung, 1 tsk naturell yoghurt, 1 tsk havregryn. Applicera på hela ansiktet med en foundation pensel (kom ihåg att tvätta den innan) låt det verka i 10-20 min. Tvätta därefter bort med ljummet vatten.


Bästa kropps-skrubben :
Det här ska man använda ungefär 1 gång i veckan, ett super knep som kommer från min mamma. Ta en plastpåse 2L, fyll den med lite kaffesump, ca 2-3 matskedar olja (t ex, olivolja), och strö sedan i lite salt. Där har du världens bästa kroppsskrubb! PS: Använd i duschen.

Riktigt fräsch hy:
Mitt bästa skönhetstips är en riktigt fräsch hy! Har du det så klickar resten. Jag brukar alltid använda mig av olika krämer och ansiktsmasker för att få så snygg hy som möjligt. Ett tips är att när man kokar upp vattnet till sitt te på morgonen så gör man det i en kastrull, så använder man sig sedan av ångan för att öppna upp porerna. Håll huvudet ovanför kastrullen och ta bort locket så ångan öser ut! Bra för dig med stora porer, följ upp detta med en ansiktsmask så blir huden riktigt fräsch! Gurka på ögonlocken är riktigt bra till!

ANSIKTSMASK FÖR LYSTER
Bland ihop:
1 avokado
1msk honung
1msk naturell yoghurt
Massera in försiktigt i ansiktet och låt verka i 15-20 min, skölj sedan av med ljummet vatten. Du kommer känna att din hy verkligen börjar leva på riktigt!



// Felli ♥


Kommentarer

Skriv Nått Mysigt vettja!:

Whats your name dude?:
Remember Me?

Har du mail?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0