tips

För några månader sen när jag fyllde år så fick jag en bok av mamma som heter Hunger Spelen.
Jag var grovt skepptiskt till boken men jag började läsa den några veckor senare , brist av andra böcker.
Och jag var fast !
Asså boken var helt fantastisk! Jag läste nog en hel natt oavbrutet bara för att jag inte ville lägga ifrån mig boken!

Det finns 13 städer/distrikt och distrikt 1 är huvudstaden och rikast medans distrikt 12 och 13 är fattigast och har det svårast.
Presidenten och regeringen har fixat en tävling där två personer från varje distrikt ( en kille och en tjej ) blir skickade till en arena där dom låses in och blir ställda inför svåra utmaningar. Hur man vinner spelet/tävlingen är att döda dom andra spelarna. De finns ingen mat eller något inne på arenan och dom tävlande svälter och blir jagade av vilda djur. Huvud personen (som är en ung flicka ) hennes lilla syster blirvald till att tävla i det här spelen men hon tar lilla systerns plats så att hon inte behöver dödas eller döda någon.

Boken är helt fantastiks och underbar och jag rekomenderar den starkt !
ps. de är kärlek i boken oxå ;)
pps. har boken hemma om någon vill låna den :)



Den andra delen i serien heter fatta eld och den har jag precis börjat läsa på och hittills är den AMAZING! :D


Kommentarer

Skriv Nått Mysigt vettja!:

Whats your name dude?:
Remember Me?

Har du mail?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0