Att En Människa Kan Göra Så Mycket

Tjena guzzar!

seg skoldag idag..hände inget speciellt bah plugg o mer plugg..

Drog hem efter skolan för att jag var tvungen att städa mitt rum..
Blev pizza till middag och lite chocolate som efterrätt :) träffade linn sen på muk där vi var någon timme drack lite läsk och sånt :) Sen kom Maja och Yassin . Vi fyra gick runt lite och bara pratade, sjöng och hade de allmänt bra när vi stötte på en kvinna som frågade oss om vi kunde svenska. Så vi pratade ( diskuterade väldigt efektivt på engelska ) lite religon med henne . Vi pratade nog en timme och hon tyckte synd om oss att vi inte förstpd att man skulle tro på gud och att gud fanns om kring oss.. så hon blev helt tårögd. Det slutade med att vi började gråta allihop och lämnade oss med en massa frågar och lite hopp om något övernaturligt..

Och tjejer föresten här kommer dom bönerna jag kan :)
Kan leta efter några fler :) kram !

Gud som haver barnen kär
Se till mig som liten är
Vart jag mig än i världen vänder
Står min lycka i guds händer
Lyckan kommer lyckan går
Gud förbliver fader vår

Amen


________________________

When i lay down my head to sleep
I pray the lord my soul to keep
If i should die before i wake
I pray the lord my soul to take

Amen

___________________________

Den här är hela bönen fast den kommer bli svår att lära sig utan till dock.. men här är den:

Gud, som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Gud förbliver fader vår.

Skydda, Gud, min barnasjäl
för allt ont, och göm mig väl
undan frestelse och fara.
Låt mig trygg hos dig få vara
medan dagens timmar gå,
och när natten faller på.

Synd i gärningar och ord,
att din vilja ej blev gjord,
själviskhet i hjärtat inne,
att jag ej haft dig i minne —
all min skuld och all min brist
nu förlåt, o Jesus Krist.

Alla blomsterfrön som gro,
fåglarna som bygga bo,
smultronblommorna i skogen,
åkerns säd, att den blir mogen —
gode Gud som allting ser,
hjälp att ingen skada sker.

Alla gamla tag vid hand,
led dem till ditt ljusa land
genom livets nöd och vimmel;
blinda, som ej ser din himmel
eller jordens sommarskrud —
låt dem se dig själv, o Gud!

Tack att ingen ensam går,
som din fadersarm ej når.
Tack att dina milda händer
sträckas över folk och länder.
Tack för att du hjälper visst.
Tack, vår Gud, för Jesus Krist.

Gud, som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Den Gud älskar, lyckan får.



// Felli♥


Kommentarer

Skriv Nått Mysigt vettja!:

Whats your name dude?:
Remember Me?

Har du mail?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0