Sökes!

Men goddag i stugan din !
Jag är en kalasPingla från Norrbottn som
vill dejte/träffe en smärt och trevlig karl med en riktig hårig bringa!
Ras spelar ingen som hellst roll, bara han e trevlig o glad om nosen så kan han passa perffa här i min timmer stuga!

Ett litet plus i kanten ä väl om han kan hugge ved. För sånt är juh så tråkigt så ! Jag som är en sån trevlig tös borde inte gå runt som en skogshuggare o knoge.
Jag är juh en mjöklbonde och sånna måste juh vara lite finare i kanten så att man inte skader mjölkkreaturerna..
Man har juh hört talas om dom som tagigt i alldeles för hårt i sinna kosser.. Dom Kosserna har juh fått men för livet , det kan jag säga ! Skavsår på spenorna de är jö inget man vill ha !

Det roligaste jag vet är att dricka svartkaffe på veranden och prate o garve med djuren mina!
De e så otroligt hur en bra ett kreatur lyssnar och förstår.. Men trots alla lyssnare har ja svårt att känan helt samtycka i konversationen , känns bare som om ja pratar.. Verkar juh ganske ensidigt, om jag får säga det själv.. Så de ä därför ja nu tar o samlar in mod som ett lejon och skriver denna insändare till Norrbotts Blaskan.

Jag hoppas att de dimper ner massa trevliga brev i brevlådan som jag kan svara på och lukta på hela kvälla !

Ha det trevligt o så !

// Birgitta-Anna-Klara Hus-stina.


Kommentarer

Skriv Nått Mysigt vettja!:

Whats your name dude?:
Remember Me?

Har du mail?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0